GFKA VallTrack

Παρασκευή 27 Μαρτίου 2015

Kyosho Landmax GP Super Eight Restoration

Η ιδέα το να ψάξω να βρω ένα μοντέλο που θα μπορέσω να ασχοληθώ με την ανακατασκευή του μου ήρθε όταν έψαχνα στο διαδίκτυο για να προμηθευτώ ένα on road μοντέλο που θα μπορούσα να το βάλω και λίγο στο χώμα, μιας και υπήρχε η συνήθεια απο το Buggy. Αρχικά είδα το HPI WR8 και το Thunder Tiger ER-4 αλλά δε μου γεμίσανε το μάτι. Επίσης γλυκοκοίταζα το Kyosho DRX. Σε διάσταση 1/10 ούτε για συζήτηση, δεν έψαξα καθόλου, έτσι κατέληξα στο θρυλικό Kyosho Landmax. Άλλωστε κάτοχος ενός Inferno MP7.5 δεν θα μου ήταν δύσκολο να ασχοληθώ με το λύσιμο και δέσιμο του Landmax μιας και τα δύο είναι βασισμένα στο ίδιο σασί και οι διαφορές τους είναι ελάχιστες.
Το συγκεκριμένο μοντέλο είναι από τα πιο γνωστά και αγαπητά Rally Car σε 1/8 διάσταση. Σασί βασισμένο σε Buggy (Kyosho Mp5) και μεταξόνιο ίδιο με το MP7.5 ενώ το πλάτος του είναι κατα ένα εκατοστό μεγαλύτερο απο αυτό του DRX και σχεδόν 6 εκατοστά πιο στενό απο το MP7.5. Οι συγκεκριμένες διαστάσεις δίνουνε μια πολύ καλή αναλογία στο αυτοκίνητο και τα λεξάν που δέχεται έχουνε πολύ σωστές διαστάσεις χωρίς να έχει παραμορφωμένα χαρακτηριστικά.
Έχει κυκλοφορήσει σε έκδοση On Road με λεξαν Alfa Romeo, Volvo S40, Nissan Skyline ενώ το η Rally έκδοση περιλαμβάνει λεχαν όπως Subaru Impreza, Toyota Corola και Mitsubishi Lancer.

Ψάχνοντας για αρκετές μέρες και ενώ είχα βάλει στο "μάτι" 2-3 αγγελίες απο το ebay, βρήκα το αυτοκίνητο από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού σαν πλήρες roller. Η κατάστασή του αρκετά καλή όπως φαινότανε στις φωτογραφίες. Είχε Servo, Κινητήρα, του έλειπαν το Λεξάν και οι ρόδες.

Με του που το παρέλαβα διαπίστωσα και από κοντά την άριστη κατάσταση που είχε το roller. Έτσι ξεκίνησα αμέσως για να βρω το manual. Δύσκολο να το εντοπίσω σε καλή ποιότητα αρκέστηκα σε αυτό που δίνει η Kyosho στο site. Είναι σαρωμένο σε όχι και τόσο πολύ καλή ποιότητα άλλα τουλάχιστον οι περισσότεροι κωδικοί είναι ευδιάκριτοι.

Για να κάνουμε σωστό Rebuild, όσο καλή και αν είναι η κατάσταση απο τον προηγούμενο χρήστη, απαιτείτε να λύσουμε όλο το μοντέλο μας και να το καθαρίσουμε, να εντοπίσουμε ελαττωματικά και φθαρμένα τμήματα ώστε αυτά να αντικατασταθούν. Ευτυχώς σχεδόν όλα τα ανταλλακτικά και οι κωδικοί του είναι διαθέσιμα μέχρι και σήμερα σε καταστήματα ή ιδιώτες στο E-bay κατά κύριο λόγο. Μόνο οι ρόδες με το περίεργο καρέ των 19mm είναι δυσεύρετες. Δεν είναι όμως πρόβλημα καθώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι κλασικές των 17mm.

Αρχικά ξεκινάμε με τον κινητήρα. Πρόκειται για τον Kyosho GS21.

Ήρθε σε άριστη κατάσταση, ελάχιστα δουλεμένος, συντηρημένος με λαδάκι after run απο τον προηγούμενο ιδιοκτήτη, αλλά η συντήρηση και ο έλεγχος είναι απαραίτητα για να ξανά ακουστεί ο ήχος του.

DSC_0555.JPG
Ξεκινάμε με πλήρη λύσιμο του κινητήρα και καλό καθάρισμα.
DSC_0554.JPGDSC_0562.JPG
Όλα τα μέρη του καρμπιρατέρ καθαρίστηκαν, αντικαταστάθηκαν τα o-rings καθώς ήταν ξεραμένα και ξανά συναρμολογήθηκε.
Επόμενο βήμα είναι να δούμε σε τι κατάσταση βρίσκετε το πιστόνι, χιτώνιο και τα ρουλεμάν.
DSC_52411.JPG
Ευτυχώς δε υπάρχουν σημαντικές φθορές στο εμβολοχιτώνιο. Στα ρουλεμάν υπήρχε η κλασική γλίτσα απο το after run που είχε ξεραθεί αλλά με πολύ λίγο κόπο καθαρίστηκε πλήρως.
Στη συνέχεια εφαρμογή φλατζόκολας στο backplate για τη πλήρη στεγανοποίηση.


DSC_0563.JPG
Τελειώνοντας με το δέσιμο του μοτέρ έγινε και η συναρμολόγηση της καμπάνας και του συμπλέτη ο οποίος είναι απο carbon και δυπάπουστος. Στο μοντέλο μας θα μπεί και το Cooling Fan Set για να ψύχει τον κινητήρα μας, γι αυτό μπροστά απο το γρανάζι της καμπάνας έχει τοποθετηθεί και ράουλο.


DSC_0558.JPGDSC_0560.JPG
Λόγο ότι οι επιδόσεις δεν είναι πρωτεύον ζήτημα τοποθετήθηκε μία επιπλέον ροδέλα - φλάντζα (απο GX21) στη κεφαλή για να μειωθεί η συμπίεση του κινητήρα καθώς ήταν αρκετή. Με το τρόπο αυτό ρίχνουμε τις επιδόσεις αλλά γλιτώνουμε σε φθορά.

Ο κινητήρας Kyosho GS21 δεμένος.

Μετά τον κινητήρα σειρά έχει να λύσουμε όλα τα υπόλοιπα μέρη.

Το κάθε κομμάτι λύθηκε και καθαρίστηκε ξεχωριστά ενώ σειρά έχουν να δούμε τα διαφορικά και τις αναρτήσεις.

Ανοίγοντας το διαφορικό διαπίστωσα πως η λίπανση των γραναζιών γινόταν με γράσο, μάλιστα αυτό είχε κολλήσει στα τοιχώματα. Καλός καθαρισμός και ετοιμασία για να μπει σιλικόνη και κλείσιμο.
 
Τοποθετήθηκαν σε όλα τα κορωνοπηνία ροδέλες (shims) 0,2 χιλ για να μην εχει τζόγους. Κάτω απο τις ροδέλες τοποθετήθηκε και o-ring P6 για να μην έχουμε διαρροή σιλικόνης

 Εκτός απο τις φλάντζες εφαρμόστηκε και κόλα για την πλήρη στεγανοποίηση.
Μπήκαν και δύο έξτρα μικρά γρανάζια (δορυφόροι), τέσσερα στο σύνολο, για την καλύτερη κατανομή φορτίου.
Εδώ το κεντρικό διαφορικό πλήρες τοποθετημένο στο σασί.

Οι αναρτήσεις.
 Εφαρμογή ταινίας τεφλόν στο πάσο του αμορτισέρ.
 Εφαρμογή φλαντζόκολας στο καπάκι.

Οι αναρτήσεις μας είναι έτοιμες.
Κάποια μεταλλικά μέρη όπως είναι τα αξονάκια καθαρίστηκαν και βαφτήκανε με σπρέι σε μαύρο χρώμα.

Επόμενο βήμα είναι να τοποθετήσουμε όλα τα εξαρτήματα επάνω στο σασί.
 Το κεντρικό διαφορικό με τα φρένα και ο ανεμιστήρας με τον ιμάντα.

Τελειώνοντας με το εμπρός, μεσαίο και πίσω σύστημα σε πλήρη τοποθέτηση. Εδώ φαίνονται και οι αντιστρεπρικές μπάρες που μπήκανε για λόγους πληρότητας πιστεύω καθώς για τη χρήση που θα κάνει το RC δεν ήταν απαραίτητες.

Θα υπάρξει και συνέχεια...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου